DVBA Bestuur (HQ)

Chief

Theo Smits

Ik ben in augustus 1977 begonnen als matroos verbindingsdienst bij de Koninklijke Marine. Na een mooie carrière in die 37 jaar ben ik sinds juni 2014 met FLO. Direct aansluitend aan mijn FLO ben ik 3 jaar werkzaam geweest als havenmeester in de gemeente Huizen. Momenteel ben ik huisman, wat mij prima bevalt. Zo kan ik ook meer tijd voor de DVBA beschikbaar maken.

Naast de vele jaren die ik met de KM van huis ben geweest, ben ik 3 keer uitgezonden geweest. 1988 – Perzische Golf, 1994 – Voormalig Joegoslavië, 2009 – Djibouti (anti piraterij missie).
Sinds 2012 her-opstapper en eigenlijk direct aangesloten bij de DVBA doordat een collega mij hierop attent maakte. Mijn eerste motor was een Suzuki 550 F maar door het vele varen moest ik deze hobby langere tijd in de koelkast zetten. Tussendoor heb ik met regelmaat een motor geleend of gehuurd, het motorrijders bloed blijft toch kriebelen. Opstappen op mijn BMW K1200RS voelde dan ook alsof je nooit gestopt was. Door enkele vervelende reparaties heb ik deze motor ingeruild voor een Honda Shadow 1100 C3. Heel anders rijden uiteraard en nét iets te klein voor mijn lange benen maar enorm van genoten en veel kilometers mee gemaakt. Sinds 2017 rij ik een Goldwing F6B (Flat Six Bagger) een heerlijke toerbuffel. Daarnaast heb ik nog een Triumph Tiger 800 XC aangeschaft voor de speciale buitenlandse avontuurlijke ritten.

Ik ben getrouwd met Christa (rijdt inmiddels ook al enkele jaren zelf motor), heb twee dochters, twee schoonzoons en inmiddels drie kleinzoons. Het leven wordt steeds leuker.

Stuur een bericht naar de Chief

Secretary

Eric van Munster

Na bijna 36 jaar doorgebracht te hebben bij de Koninklijke Marine viel het doek eind 2015 en werd ik met Functioneel Leeftijd Ontslag (FLO) gestuurd. Gedurende mijn tijd bij Defensie ben ik allesbehalve een zogenaamd ‘loopbaanvolgend’ medewerker geweest. Ik ben begonnen bij de verbindingsdienst maar zag een grotere uitdaging in de Electronische Oorlogsvoering, hiervoor moest ik wel omscholen naar een ander dienstvak.
Na 16 jaar varen bij ben ik weer omgeschoold, ditmaal tot vliegtuig sensor operator (VSO) en ben gaan vliegen aan boord van het marinepatrouille vliegtuig, de P3C Orion.

In 2015 besloot de voormalige minister van Defensie dat deze vliegtuigen wegbezuinigd gingen worden, hierdoor werd ik gedwongen om wederom voor een ander soort werk te kiezen. Mijn keus is toen gevallen op de ‘sectie stiekem’ in den Haag, de bedrijfsvoering sprak mij niet aan en het was na 3 jaar dus tijd om weer iets anders te zoeken. Het werd een baan waarbij ik voor alle Krijgsmachtonderdelen met NAVO partners informatie kon uitwisselen en deelnemen aan gezamenlijke projecten binnen de Nederlandse Krijgsmacht en de NAVO.

Na 4 jaar werd ik gedwongen om wederom een andere functie te gaan bekleden en mijn keus is toen gevallen op de afdeling operationele inlichtingen (N2) binnen het hoofdkwartier op het welbekende Curaçao. Uiteindelijk werd mijn functie wegbezuinigd en heb ik mijn diensttijd afgemaakt als Stafofficier Beveiliging van het Caribische gebied binnen de staf.
Naast het vervullen van vakgerichte functies heb ik langdurig deel uitgemaakt van diverse OOO’s, de onderling overleg organen en de huidige medezeggenschap commissies. Sinds 1998 was ik ook vertrouwenspersoon binnen de marine.
Ik heb deelgenomen aan een 7-tal missies: Sharp Guard, Deny-Flight, Joint Endeavour, Joint Guard, Noble Anvil, Allied Force en Allied Harvest.

Na deelname als introducee aan het familieweekeinde in Zeeland kwam ik tot de conclusie dat de DVBA een vereniging is waar ik lid van wilde worden. Wat mij vooral aansprak is de laagdrempeligheid en dat ongeacht je afkomst of achtergrond je welkom bent. Bovendien hebben alle leden een achtergrond die in meer of mindere mate zorgt voor een gemeenschappelijk goed. Dat gemeenschappelijk goed is wat de leden verbind en mij aan trekt.

Naast motorrijden houd ik ook van watersport, zo heb ik wedstrijden gezeild op zee met een team op een J24 (zeilboot) en al jaren ben ik met grote regelmaat te vinden op het Friese water.

Stuur een bericht naar de Secretary

Treasurer & Family Officer

Gerrit Mouw

Direct nadat mijn ouders besloten om weer in Nederland te gaan wonen heb ik gesolliciteerd bij de Koninklijke Landmacht, om daar met veel plezier, maar ook met minder plezierige momenten 41 jaar van mijn leven in Nederland, het buitenland, en uitzendingen te dienen. Nog tijdens mijn actieve dienst ben ik lid geworden van het DVBA, omdat de doelstellingen en de beleving van het samen rijden met andere veteranen mij erg aanspraken. Inmiddels vervul ik al geruime tijd de functie van DVBA Family Officer, een verbindende functie tussen leden onderling. Daarnaast ben en vervul ik sinds een aantal jaren de functie van DVBA treasurer (Dagobert Duck) welke ik naar eer en geweten met veel plezier uitvoer.  

Sinds mijn 18 rij ik met een tussenpauze van 7 jaar motor en heb in die tijd heel wat motoren gereden. Ben begonnen op een Honda 250, daarna heb een blauwe maandag op de Harley Davidson (Liberator) van mijn vader mogen rijden, wat een belevenis op zich was en je altijd een set gereedschap bij je moest hebben, maar ja je bent jong en je wil wat sneller  dus kwam er een Honda CB 750  gevolgd door een Honda CBX 1000 6 cilinder wat een tegenvaller, dan maar een Suzuki GT 750 3 cilinder 2 takt wat zenuwachtig maar wel snel, daarna overgestapt op een Suzuki GS 500, om vervolgens over te stappen op een Honda GBR, Honda Fireblade, BMW R1200s om uiteindelijk te genieten van een heerlijk ploffende Yamaha XV 1600 Wildstar waarmee ik heerlijk over Neerlands binnenwegen hobbel en mijn hoofd lekker leeg rij.

Stuur een bericht naar de Treasurer

Operations (OPS)

Jeroen Bunte

Stuur een bericht naar Operations

Road Officers (RO) Team

Wouter Jongma

Stuur een bericht naar het RO Team

Privacy Officer

Jan Verwoerd

Stuur een bericht naar de Privacy Officer

Webmaster

Yolanda Lippens

Mijn carrière is gestart in de reiswereld waar ik veel van de wereld heb gezien. In 1999 de IT ingerold en vanaf de helpdesk tot softwaredocent en systeem / applicatiebeheerder uitgegroeid.

Mijn grote hobby is stamboomonderzoek, waar ik niet alleen mijn voorouders in kaart breng, maar ook een educatieve website heb opgezet voor genealogen. Mijn passie voor Social Media, schrijven en technisch sleutelen kan ik hier goed uiten.

Tijdens mijn eerste motorrijles begin jaren ’90 vond de instructeur het maar veiliger dat ik ‘gewoon auto bleef rijden’. Dus ben ik een ervaren achterop-rijdster geworden op diverse Harley’s. Zelfs in Los Angeles rondgetoerd, en met engeltjes op m’n schouders veel op de weg meegemaakt. Ik ken het motorgevoel dus goed.

Waarom zet ik mij in voor de DVBA? Ik heb een zwak voor militairen en veteranen. Niet voor het uniform maar voor het aanpassingsvermogen, de opgedane niet altijd vrolijke ervaringen, levenslessen en de kracht om het leven weer op te pakken.

Ik ben gek op militaire schepen, onderzeeërs, monumenten en militaire begraafplaatsen die ik, waar ik ook ben, altijd wil bezoeken (Pearl Harbor, River Kwai, San Diego, Tampa).

Ben met een fantastische vent getrouwd, zonder kids zonder huisdieren ben ik een dankbaar een gelukkig mens.

Stuur een bericht naar de Webmaster